L'EDUCACIÓ INFANTIL I LES NOVES TECNOLOGIES

miércoles, 12 de marzo de 2008

Aquesta activitat m’ha dut molt de temps, perquè m’ha costat prou entendre quins passos devia seguir per fer-lo el millor possible, però finalment ho he aconseguit.

Primer que tot amb les tres direccions que hi havia a l’aula virtual he buscat blogs que parlaren, tant de l’educació infantil com de les noves tecnologies aplicades a aquesta. M’ha costat prou trobar-ne que feren referència als dos aspectes relacionats,

A més a més, també n’he trobat alguns que no m’han agradat ja que no compartisc l’opinió d’algunes idees nombrades en alguns blogs. Hi ha alguns blogs que prefereixen altres mètodes i no es manifesten d’acord amb la introducció de les noves tecnologies a l’aula d’infantil, bé siga perquè creuen que els nens son molt menuts per a apropar-los al món de la tecnologia, bé perquè prefereixen seguir amb el mètode de tota la vida: la pissarra, el llibre de text, el quadern...

Finalment deixaré alguns del que més m’han agradat i dels que més interessants m’han paregut i després us deixaré els 5 que, pels diferents aspectes que explicaré després, m’han cridat
l’atenció.
.........................................................................
aLgUNs BlOgs QuE TRoBaT...
Aquest blog també ha segut un dels que més m’agrada’t. No l’he inclòs en els 5 preferits ja que no parla exactament de la educació infantil. Tot i això, he volgut afegir-ho a la llista dels blogs perquè parla de com ajuden les noves tecnologies als nens en problemes d’audició, és a dir, als xiquets o xiquetes sords/es. Pot ser, en un futur, tinguem algun nen amb aquesta discapacitat i per això pense que és interessant llegir-lo i poder ajudar-los a integrar-se i a atenir una educació més gratificant, tant per a ells com per a nosaltres, els mestres.

El ordinador en l’aula d’infantil

L’autor d’aquest blog es fa preguntes, que els professors ens deuriem de fer constantment, per exemple, com debem iniciar els més menuts al món de les noves tacnologies. La veritat és que pense que té raó, que hem de tenir present que eixa feina és nostra, dels futurs mestres d’infantil. I sobretot, que hem de trobar la resposta a eixes preguntes.

“Medios y recursos didacticos: Adiós a la tiza en el aula del SXXI”

Aquest blog parla de que, en general, les noves tecnologies van incorporant-se poc a poc a tots els centres educatius. Nombra, especialment, el col·legi públic Minobriga de Ciudad Rodrigo, Salamanca.


El niño feliz

Tracta sobre una noticia publicada referent als TIC, tant en infantil com en educació primària. Després inclou un pdf on encontrem els centres on s’estan desenvolupant, dia a dia, les noves tecnologies, així com totes les experiències que aquestes estan aportant a aquests centres educatius.

Tinta fresca vlog

Aquest blog m’ha agradat molt, en especial perquè inclou un vídeo, en el qual apareix una aula d’infantil que ja incorpora una pissarra digital interactiva. Aquesta, pot ser siga una bona manera d’apropar els nens a les noves tecnologies, de manera que ells no ho vegen com una tasca “diferent” sinó una cosa mes, una cosa normal, del dia a dia tan el l’aula com fora d’ella.

“Las nuevas tecnologias en la educación”

En aquest blog no es parla en concret de l’educació infantil, sinó que es parla de l’educació en general y de les noves tecnologies. Una de les idees fonamentals que trobe és que les noves tecnologies possibiliten la construcció d’un nou espai social. Més tard poem veure els pros i els contra que nombra l’autor. En conclusió, l’escola s’encarrega de formar a les persones per a viure en una societat industrial, per tant s’ha d’encarregar d’apropar els nens a les noves tecnologies, que formen una part molt important en la societat actual.

eLs 5 blOgS QuE He ELeGiT...

Mestra d’educació infantil

Aquest és el primer blog que he elegit com a un del preferits. L’autora és una xica que es diu Fatima i comença parlant sobre una professora de Sevilla, la seua experiència com a opositora i com a aconseguit arribar fins l’escola en la que actualment imparteix les classes des de fa 9 anys. El que m’agrada és que explica que aquesta professora va apostar per les noves tecnologies quan ningun altre professor ho feia. Va incorporar el racó de l’ordinador en la seua aula, amb molt d’esforç, ja que diu que no estava molt familiaritzada amb les noves tecnologies. Pot ser siga el que hem de fer nosaltres, els futurs professors.

Hi ha molts mestres, que avui en dia, tot i que saben d ela importància d’incorporar un ordinador a classe, es neguen per que no saben com fer-ho. Pense que és qüestió d’interessar-se i buscar informació per poder apropar els nens i nenes cap a aquest món actual i innovador.

Tinta fresca

Aquest blog també m’ha agradat molt. A més a més, esta enfocat d’una manera diferent als anteriors. Els altres blogs comenten, expliquen... en definitiva, parlen de les noves tecnologies relacionades en gran mesura amb l’educació infantil, però aquest, a més d’una xicoteta explicació conté un vídeo. Pot ser siga per això, pel que m’ha cridat l’atenció. En aquest vídeo podem veure uns nens en una aula davant d’una pissarra digital.

Durant el vídeo, apareixen els objectius que es pretenen aconseguir amb aquest mètode com per exemple, establir vies de comunicació amb companys i companyes d’altres escoles, compartir jocs i activitats amb la intenció de conèixer-se i relacionar-se...

Pense que és una manera de motivar els nens a noves activitats, ja que veig que és un mètode molt atractiu. A més a més, aquest vídeo és molt interessant ja que podem veure com influeixen les noves tecnologies en el nens i com reaccionen els nens, en aqust cas davant d’una pissarra digital

“Introducción de las tics en el aula de infantil”: “El rincón de informàtica”

Considere el text que inclou aquest blog molt complet. Està escrit per Rafael Martinez Jimenez, assesor d’educació infantil. Comença amb una petita introducció on parla del canvi que esta sofrint la societat en els últims anys i de l’adaptació que hem de fer, per aquest motiu, en l’educació.

A continuació parla del TIC i dels avantatges de la informàtica i de l’ordinador. Per això, en la seua escola, han decidit dur a terme una nova experiència. En el text encontrem explicitats tots els objectius que pretenen aconseguir mitjançant aquesta, un dels quals es aproprat l’alumnat d’infantil al món de la informàtica. Finalment, l’autor explica les principals pautes seguides a l’hora de dur a terme el projecte.

"Educación y nuevas tecnologias"


Aquest blog no és d’una professora. És d’un alumne, que al igual que nosaltres ha estat fent practiques a una escola. Aquest alumne de magisteri va fer una entrada on va escriure que les noves tecnologies a la seua escola estaven molt poc presents.

En aquesta entrada que he trobat jo, el que fa és rectificar i contar que s’havia equivocat, que no és així allò que va dir, diu que les Tics s’estan duent a terme en eixa escola i que estan començant a instal·lar ordinador en totes les aules tant d’educació primària com d’educació infantil . Per demostrar la seua equivocació sobre el que havia explicat en l’anterior entrada deixa una foto dels alumnes d’infantil en l’aula de informàtica.

I eL QuE més m'aGrADAt...

“El aula en cualquier momento i en cualquier lugar”

El comentari que fa l’autor en aquest blog, la manera en que expressa el que pensa i, sobretot, el que pensa m’ha cridat molt l’atenció i m’ha agradat molt. Per a ell, incorporar les noves tecnologies en l’aula, és una nova forma de comunicació i una nova forma de poder accedir a la informació, és, segons ell, una cosa mai antes ningú hauria pogut imaginar. Encara que és realista, i diu que els docents, encara que pensen igual que ell, dediquen poc de temps a la utilització de les noves tecnologies a l’aula.

Clar, sempre és més fàcil el clarió, la pissarra i el quadern, com s’ha fet sempre.He pogut comprovar a les practiques que hi ha professors que accepten prefectament aquest apropament capa les noves tecnologies i hi ha altres que es neguen a utilitzar, per exemple, ordinadors a classe

Per això m'ha agradat molt i pense que te molta raó en moltes de les idees que s'esposen a aquest text.

......LA MEUA OPINIÓ SOBRE LA TASCA........................................................................................................................

Bé, realment pense que no ha sigut una pràctica de les més fàcils. Encara que he de dir, que més que una pràctica difícil ha segut costosa ja que he invertit moltes hores davant l’ordinador buscant blogs que m’agradaren, llegint-los, escrivint del que tracta cadascun, intentant entendre el que havia de fer a la pràctica, resolent dubtes amb les companyes...

La veritat és que al principi no sabia que açò del blog existia, havia sentit els fotologs, els metroflogs...ja que tinc amigues que en tenen. Però encara menys sabia que existien buscadors de blogs on podem buscar blogs referents al que nosaltres vulguem informar-nos.

Ara, per a mi aquesta tasca ha enriquit molt el meu coneixement sobre el blog, he aprés moltes coses més, sobretot equivocant-me, borrant, fent i refent..El que crec q més m’agradat a segut llegir els blog en els quals he trobat les relacions entre les noves tecnologies i l’educació infantil perquè m’han fet veure les grans possibilitats que tenen aquestes dins l’aula i també he pogut veure diferents punts de vista de professors, alumnes...que no conec però que les seues opinions et fan reflexionar. Realment, pense que és un gran avanç per a l’educació l’introducció de les noves tecnologies.

M@R¡€tA







0 comentarios: