Anàlisi dels capitols 4 i 5 del llibre "Les TIC a l'Educació Infantil"

miércoles, 9 de abril de 2008


Continuarem amb el anàlisi d’aquest llibre, en aquest cas el capítol 4, que parla bàsicament de l’organització i gestió de les TIC. Tenir ordinadors ha de ser viscut com una gran oportunitat per tal de millorar la tasca educativa que es fa a l’escola, per això, cal reflexionar sobre com ens podem organitzar i com podem fer un bon ús educatiu d’aquests mitjans.

“L’actitud dels mestres vers les TIC ajudarà molt el claustre a implantar el projecte informàtic, ja que només amb una actitud oberta podrem valorar les possibilitats educatives que tenen les tecnologies de la informació i la comunicació, quant a preparació de materials i quant a recursos educatius per fer a l’aula amb els nens i nenes. Els mestres hem de considerar les TIC una eina més per fer servir en la nostra feina diària a la classe.”

Aquest és un paràgraf d’aquest capítol que trobe molt interessant. Pense que encara avui hi ha molts professors que es tanquen a donar una oportunitat a les TIC i només amb una actitud obreta cap a elles, aconseguirem que aquestes s’integren en el nostre dia a dia dins l’aula, que siguen una eina més que puguen utilitzar els nens i les nenes i que es convertisquen en un recurs educatiu realment útil.

Totes les entitats que formen l’escola (l’equip directiu, el coordinador, la comissió d’informàtica i el claustre) , tenen unes funcions que han de dur a terme per a impulsar el projecte TIC a les escoles i poder portar-lo endavant.

Han hagut alguns apartats nombrats als text, per exemple, les necessitats informàtiques de l’escola, que explica algunes idees que pense que són prou evidents, son explicacions que es repeteixen en més d’una ocasió i pot ser s’haurien pogut deixar un poc més en un segon pla.

Em referisc, per exemple, a la idea de que les classes i sales de l’escola haurien de tenir connexió a la xarxa del centre i a Internet, amb una instal·lació adequada...es evident, pel contrari no serveix de res tenir ordinadors en classe, si no funcionen. Aquesta idea la repetís tres vegades al llarg del capítol.

Finalment, el capítol acaba parlant tant de la diferencia que hi ha entre una aula amb ordinadors o ordinadors a l’aula com de l’aula ideal. Aquesta es caracteritza per tenir simplement quatre ordinadors. Açò, ens diu que introduir les TIC a l’escola no significa deixar els altres aprenentatges a banda, sinó que son una eina complementària més d’aprenentatge per als nens i nenes.

Pel que fa al capítol 5, pot ser siga el que més m’agrada’t perquè és el que més coses noves m’ha aportat, ja que parla del programari i recursos didàctics. Al llarg de tot aquest capítol . Primer que tot he entrat en dues pagines citades al llibre (com són www.xtec.cat, en concret la zonaclic, o www.edu365.cat), que ja coneixia però que no m’havia detingut mai a mirar-les amb profunditat.

També podem trobar un recull de diferents programes, que serveixen per a distintes coses, per exemple, com a programes d’escriptura podem utilitzar tant el Word com l’OpenOffice. Un programa de dibuix molt interessant, que he utilitzat moltes vegades, és el Paint. Com a programes de presentació trobem el Powerpoint o el OpenOfficeImpres. I finalment un programa que m’agrada molt, sobretot per a utilitzar-lo dina l0’aula d’infantil, ,és el Jclic, ja que permet aprendre, repassar, practicar, memoritzar o ampliar diferents activitats que, en eixe moment, els nens i nenes estiguen treballant a classe. A més a més, a les practiques, els nens a la meua aula, treballaven amb aquest programa i els encantava fer activitats amb ell.

Pense que és un recurs molt útil, aquest programa ja que, per una banda pots descarregar-te paquets d’activitats que t’interessa que treballen els nens i nenes en un moment determinat del curs, però també pots crear tu les teues pròpies activitats i pense que no es un programa complex per a treballar amb ell, a més a més l’estem treballant molt en aquesta carrera.

Després d’anar investigant per distintes webs que ens ofereix el llebre, m’he n’he adonat que les TICS ofereixen molts recursos, els quals hem d’aprofitar els mestres. Hi ha recursos que podem crear-nos nosaltres mateix i hi ha uns altres que ja estan creats, simplement hem de posar-los en practica. És molt important que donem utilitat a totes aquestes facilitats que ens ofereixen des de distintes part del món, referents a les TIC per a aconseguir d’una vegada per totes, unes escoles millors, on les TIC s’integren a l’àmbit educatiu, que s’adapten definitivament al ritme amb què creix el món i, amb ell, la societat.





MARIETA :)




0 comentarios: