L’objectiu d’aquest Real Decret es establir quines son les ensenyances mínimes del segon cicle d’educació Infantil. Al principi d’aquest decret, veiem una divisió d’aquest en diferents articles, on s’expliquen aspectes generals de l’educació Infantil.
Trobem, primer, els principis generals de l’educació infantil, com per exemple, que comprèn del 0 als 6 anys o que té un caràcter voluntari i gratuït. A continuació podem llegir les finalitats d’aquest cicle, al igual que el objectius que aquest té, per exemple, conèixer el propi cos i el dels altres, l’adquisició d’autonomia, desenvolupar les capacitats afectives...i finalment fa referència a les ensenyances mínimes de cada cicle i a l’avaluació, es a dir, quins aspectes s’han de tenir en compte, en educació infantil, a l’hora d’avaluar els nens.
Pel que fa a la segona part del Decret, es nombren les distintes àrees del segon cicle d’educació Infantil, on dins de cadascuna s’especifica una aproximació general d’aquest, així com els seus objectius concrets, els blocs amb els quals es divideix i finalment, els criteris d’avaluació. Aquestes àrees son concretament:
· Coneixement d’u mateix i autonomia personal.
· Coneixement de l’entorn.
· Llenguatges: comunicació i representació.
Ara bé, el que ens interessa més, en aquest cas, és l’últim apartat, és a dir, el dels llenguatges de comunicació i representació que, en un primer moment, pretén millorar la relació entre els nens i el medi i millorar la comprensió del mon i l’expressió original, imaginativa i creativa.
Les diferents formes de comunicació que hi ha son: el llenguatge verbal, el llenguatge artístic, el corporal, el audiovisual i el de les tecnologies de la informació i la comunicació. El Decret explica específicament la contribució de cadascun dels llenguatges dins l’educació Infantil.
Concretament, el llenguatge audiovisual i el de les tecnologies de la informació i la comunicació presents en la vida infantil, requereixen un tractament educatiu, que, a partir de l’ús apropiat, inicia els nens i les nenes en la comprensió dels missatges audiovisuals. Dins d’aquest llenguatge anem a aprofundir un poc més. Segons aquest Decret, la iniciació en l’ús d’instruments tecnològics com l’ordinador, la càmera o els reproductors de so i imatges com a elements de comunicació. Finalment, defèn una utilització moderada dels medis audiovisuals, així com de les TIC.
Pense que en aquest Decret es queden moltes idees importants en l’aire, que no es nombren, sobre les noves tecnologies i no se’ls presta la importància que pense que tenen aquestes avui en dia dins l’àmbit de l’educació, més concretament de l’educació Infantil, encara així, sóc conscient de que és un decret general, que no només va enfocat a aquest llenguatge i pot ser siga per això que no aprofundeix en més idees importants sobre el llenguatge audiovisual i les TIC.
Trobem, primer, els principis generals de l’educació infantil, com per exemple, que comprèn del 0 als 6 anys o que té un caràcter voluntari i gratuït. A continuació podem llegir les finalitats d’aquest cicle, al igual que el objectius que aquest té, per exemple, conèixer el propi cos i el dels altres, l’adquisició d’autonomia, desenvolupar les capacitats afectives...i finalment fa referència a les ensenyances mínimes de cada cicle i a l’avaluació, es a dir, quins aspectes s’han de tenir en compte, en educació infantil, a l’hora d’avaluar els nens.
Pel que fa a la segona part del Decret, es nombren les distintes àrees del segon cicle d’educació Infantil, on dins de cadascuna s’especifica una aproximació general d’aquest, així com els seus objectius concrets, els blocs amb els quals es divideix i finalment, els criteris d’avaluació. Aquestes àrees son concretament:
· Coneixement d’u mateix i autonomia personal.
· Coneixement de l’entorn.
· Llenguatges: comunicació i representació.
Ara bé, el que ens interessa més, en aquest cas, és l’últim apartat, és a dir, el dels llenguatges de comunicació i representació que, en un primer moment, pretén millorar la relació entre els nens i el medi i millorar la comprensió del mon i l’expressió original, imaginativa i creativa.
Les diferents formes de comunicació que hi ha son: el llenguatge verbal, el llenguatge artístic, el corporal, el audiovisual i el de les tecnologies de la informació i la comunicació. El Decret explica específicament la contribució de cadascun dels llenguatges dins l’educació Infantil.
Concretament, el llenguatge audiovisual i el de les tecnologies de la informació i la comunicació presents en la vida infantil, requereixen un tractament educatiu, que, a partir de l’ús apropiat, inicia els nens i les nenes en la comprensió dels missatges audiovisuals. Dins d’aquest llenguatge anem a aprofundir un poc més. Segons aquest Decret, la iniciació en l’ús d’instruments tecnològics com l’ordinador, la càmera o els reproductors de so i imatges com a elements de comunicació. Finalment, defèn una utilització moderada dels medis audiovisuals, així com de les TIC.
Pense que en aquest Decret es queden moltes idees importants en l’aire, que no es nombren, sobre les noves tecnologies i no se’ls presta la importància que pense que tenen aquestes avui en dia dins l’àmbit de l’educació, més concretament de l’educació Infantil, encara així, sóc conscient de que és un decret general, que no només va enfocat a aquest llenguatge i pot ser siga per això que no aprofundeix en més idees importants sobre el llenguatge audiovisual i les TIC.
MARIETA :)
0 comentarios:
Publicar un comentario